En weer een maand voorbij - Reisverslag uit Fontvieille, Monaco van Marloes Groenwold - WaarBenJij.nu En weer een maand voorbij - Reisverslag uit Fontvieille, Monaco van Marloes Groenwold - WaarBenJij.nu

En weer een maand voorbij

Door: Marloes Groenwold

Blijf op de hoogte en volg Marloes

13 Maart 2011 | Monaco, Fontvieille

Time flies….. Ook als je niet zoveel fun hebt omdat het gewoon nog steeds onwijs rustig is in het hotel. Maar aangezien de laatste keer dat ik geschreven heb, 28 januari was, word het toch wel weer een keertje tijd om jullie op de hoogte te brengen van het wel en wee hier aan de kust.

Zoals ik net al zij, is het echt super rustig in het hotel. Hoger dan 58% bezettingsgraad komen we niet. Dit is best jammer want zo word het werken niet echt uitdagend natuurlijk en zit ik meer dan de helft van de tijd niets te doen. Gelukkig is daar altijd een oplossing voor natuurlijk, en in mijn geval heet deze oplossing: Schoolverslag. Ja inderdaad, dat moet ook nog gebeuren in al deze hectiek van het serieus aan het werk zijn moet er helaas ook nog een verslag geschreven worden. Nu ben ik als gemotiveerde student hier natuurlijk goed mee bezig maar als je verslag aldoor wordt teruggestuurd met verschillende criteria en dat het niet echt duidelijk is wat er nu eigenlijk moet gebeuren, zakt die motivatie toch wel een klein beetje.
Maargoed, omdat er anders toch niets te doen is, heb ik ook geen excuus om het niet te doen.

Nou, over naar de leukere dingen in het leven….. Even kijken wat er allemaal na 28 januari is gebeurd en het leukste zou zijn als ik dat ook in chronologische volgorde kon zetten.
Zoals ik vorige keer zei, is het hele huis leeggestroomd en waren alleen Charlotte en ik nog over. Inmiddels hebben we gezelschap gekregen van een meisje uit Mexico, Rosa genaamd. Helaas loopt de communicatie wat stroef vanwege het feit dat we dezelfde taal niet spreken. Zei spreekt aleen maar spaans en geen woord engels en tja.. wij spreken dus geen spaans. Toen kwam ze met het heugelijke nieuws dat ze wel frans sprak, maar helaas is dat nog niet echt gebleken. Het blijft bij hoi hallo alles goed. De rest komt niet helemaal over. Dit is best vervelend al ser een keer iets geregeld moet worden en wij dus met veel omhaal dit proberen duidelijk te maken. Gelukkig zijn e rook 2 mexicaanse jongens gekomen die wel engels en frans spreken, en dus als tolk functioneren.
In april komen er 2 meiden uit Japan bij en in Mei komen er 2 uit Amerika dus weer volle boel.

Verder zijn Yorien en Steven natuurlijk geweest in Februari. Eindelijk heb ik dan voor het eerst mijn zwager mogen ontmoeten…..Tja… daar maak ik maar geen woorden aan vuil ;)
Nee het waren 5 gezellige dagen met een klein beetje regen maar zelfs die tijd hebben we goed benut door het spelen van kaartspellen. Waar trouwens Yorien en ik beiden niet echt in getalenteerd blijken te zijn… Weer een gemiste kans.
Verder zijn we naar Nice geweest, hebben we er 4 uur over gedaan om een spijkerbroek voor meneer te vinden en zijn we ook nog naar de oude stad geweest en hebben we op het strand lekker gegeten.
Ook zijn we naar Eze geweest in de Bergen waar je een magnifique uitzicht hebt op de andere dorpjes aan de kust.
Al met al een gezellige boel!!

In de weekenden daarvoor en daarna ben ik nog met Charlotte een paar keer naar Ste Maxime geweest en hebben we ook eindelijk weer eens gesnowboard. Het was echt prachtig weer, strakblauwe lucht en heel veel sneeuw, du seen perfecte dag op de piste. Helaas waren mijn snowboard skills minder perfect en heb ik 3 dagen lang met ontzettende spierpijn rondgelopen.

Verder beleven we niet erg veel hier met z’n allen. Af en toe gaan we wat op stap of drinken we wat met z’n allen bij ons thuis maar echt spectaculaire dingen gebeuren er niet. Ik ga jullie hier dus niet vervelen met een heel lang saai verhaal over eigenlijk niets.

War misschien nog wel intresant is, is het feit dat ik inmiddels in AYS werk. Dit wil zeggen dat ik de telefoon beheer en dus alle telefoontjes van het hotel krijg en maar moet zien wat ik daarmee doe.
Heel intresant en vooral ook wel leuk als het niet zo druk hebt want dan kan je tenminste zitten. Lui he.

Nou, volgens mij was dat het wel weer. Ga ik nu maar eens even weer aan het werk. Of naja, eens kijken of ik iets kan doen.

Hoop dat ik volgende keer iets meer kan vertellen.

Lief vanuit Monaco
xxx

  • 13 Maart 2011 - 19:57

    Dity:

    Hey liefie,
    Ja dat is saai, je verslag maken in de baas z'n tijd en dan blijkt het ook nog niet goed te zijn???????? Jammer dat men niet verteld hoe het dan wel moet of wat er mist. Ach Nederlanders zijn niet veel beter dan de Fransen blijkt maar weer eens!
    Nog anderhalve week werken en dan komen wij gezellig naar je toe om alvast je verjaardag te vieren!!! Joehoe zien we elkaar weer na 4 lange maanden. Dan nog drie maanden Monaco en dan weer gezellig wonen bij je oude moeder en heit. Gezelli!
    Tot gauw lieverd. Werk (verveel) ze en doe je best op je verslag! Succes!
    kus mama

  • 14 Maart 2011 - 20:11

    André,Harmke,Erwin:

    Hoi Marloes,
    Jammer dat het nog steeds rustig is in het hotel. Ik hoop voor je dat het snel weer iets drukker wordt (natuurlijk nadat je verslag klaar is). Gelukkig voor je dat Heit en mem nog komen(en voor mem, je bent nog helemaal niet oud hoor !).
    We skypen binnenkort vast nog wel ff weer.
    liefs uit Vries van ons .

  • 22 Maart 2011 - 18:59

    Myrna:

    Ik zal binnenkort eens even contact opnemen met het hotel ;-)

    Liefssss

  • 07 April 2011 - 08:08

    Pietginy@hotmail.com:

    Hallo meisje
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    Het is wel een beetje aan de late kant
    We hadden er echt niet om gedacht
    We hopen dat je ons dat niet kwalijk neemt
    Groetjes en vele kusjes van Opa en Oma uit Bunne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Daar gaan we weer.... Dit keer voor mijn eind stage van de hogere hotelschool in Leeuwarden! Hierbij houd ik jullie op de hoogte van alle perikelen in en rond Monaco/Cap D'ail en vooral het hoe en wat in het hotel 'Marriott La Porte de Monaco' Hope you will enjoy!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 13311

Voorgaande reizen:

02 September 2010 - 27 Juni 2011

Stage Monaco

29 Juli 2009 - 18 Januari 2010

Minors Afrika

15 Augustus 2007 - 06 Juni 2008

Stage Parijs

Landen bezocht: