Meet the family - Reisverslag uit Beausoleil, Frankrijk van Marloes Groenwold - WaarBenJij.nu Meet the family - Reisverslag uit Beausoleil, Frankrijk van Marloes Groenwold - WaarBenJij.nu

Meet the family

Door: Marloes Groenwold

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 November 2010 | Frankrijk, Beausoleil

En toen was het alweer een poosje geleden dat ik iets hier getypt heb.....
Afgelopen weekend zijn Mem en Heit hier geweest voor 4 daagjes!
Vrijdag ochtend ging heel vroeg de wekker want ik had het mooie plan om ze op te halen van het vliegveld. Aangezien ze om half 9 al landden, moest ik voor dit nobele plan wel om 6 uur mn nest uit. (Wat ik overigens met liefde heb gedaan).
Om 7 uur vertrok de bus naar het vliegveld waar ik een uurtje moest wachten tot het vliegtuig landde. Gelukkig was deze mooi op tijd en kon ik mijn ouders na een lange tijd weer in de armen sluiten ;)
Naar het schijnt zat ook Reinout Oerlemans in het vliegtuig en kwam deze als eerste naar buiten, maar helaas heb ik natuurlijk niet gezien... Heel jammer.
Met de bus hebben we de toeristische route naar Monaco genomen waar we om 11 uur bij het hotel aankwamen. In Marriott heb je een zogenaamde Friends & Family Rate wat nogal wat scheelt per nacht. Deze prachtige regeling geldt ook stagiaires en dus konden mem en heit mooi in het hotel slapen. Meestal geldt deze prijs voor de slechste kamer in het hotel met een shit uitzicht op de berg en op werkzaamheden. Maar wat bleek bij het inchecken..... Mijn lieve collega Julie geeft in een royale bui een suite :D En dus zo gebeurde het dat mijn ouders in een van de mooiste kamers van het hotel sliepen. Hoera voor Julie!
ie dag hebben we direct de wandelschoenen aangetrokken om Monaco te bezichtigen. Nu hoef he hiervoor niet al te stevige wandelschoenen aan gezien de grootte van het land maar toch hebben we heel wat afgewandeld. 's Avonds hebben we lekker gegeten bij Quai des Artistes, een restaurant in de haven die ik altijd aanbeveel bij gasten maar zelf nog nooit had gegeten. Heerlijk gegeten hier! Een beetje geschokt waren we wel toen we zagen dat de duurste fles champagne maar 9900 euries kostte... ietwat karig.
Zaterdag zijn we naar Nice geweest. Hier zijn we naar de uitzicht toren geklommen waar je een prachtig uitzicht hebt op heel Nice. De vorige keer dat ik hier was stroomde er ook een prachtige waterval naar beneden en daar zijn we dan ook naarstig naar op zoek gegaan. Helaas voor mijn geloofwaardigheid was er te weinig water om de waterval te doen stromen en hebben we hem dus niet gevonden. Jammer.
Na deze tocht zijn we even gaan shoppen met de nadruk op even want langer konden we Jan niet aandoen.
Deze avond hebben we weer in een restaurant gegeten die ik mijn gasten aanbeveel genaamd La Saliere. Ook dit was weer er lekker.
Zondag was een beetje een trieste dag.... regen, regen en nog meer regen. Waarschijnlijk was er nu wel genoeg water voor de waterval...
Helaas heeft de hele dag geregend en hebben we dus niets anders gedaan dan films gekeken in het hotel haha.
Maandag moest ik weer aan het werk en dit was tevens de laatste dag voor Mem en Heit. 's Middags nog even wat gedronken met Ruben en daarna moesten ze alweer naar het vliegveld.
Ondanks de regen heb ik het heel gezelli gevonden! Mem en Heit: BEDANKT!!

Verder ben ik hier nog steeds druk aan het werk en heb ik meestal ochtenddiensten. Het hotel is in deze periode minder druk omdat het seizoen over is en de herfstvakantie ook.
Op dat gebied niet veel nieuws onder de zon dus.

Volgende keer weer meer!

Liefs uit Beausoleil!

bisous Marloes

  • 04 November 2010 - 21:53

    Andre.Harmke.Erwin:

    En wat leest het weer lekker weg. Hoop nu dat je toch snel je internet aan de praat krijgt op je eigen laptop. Ga nog wel even verder zoeken op internet of ik nog een oplossing kan vinden :). Leuk dat ik je vanavond weer gesproken heb.

    Groetjes van ons

  • 05 November 2010 - 07:50

    Dity:

    Hey lief meisje,

    Ook wij hebben enorm genoten van jou in Monaco! Het was heerlijk je weer te zien, te zien waar je woont, werkt en dat je een club mooie mensen om je heen hebt. Succes met je werk en de opdrachten voor school.Bedankt voor je mooie verhaal. We horen gauw weer van elkaar.
    kus mem

  • 05 November 2010 - 15:14

    Oma En Opa:

    Hoi wichie
    Even een kleine reactie van ons.Het gaat daar weer heel hebben wij begrepen.Jij vermaakt je daar wel en in het hotel gaat het nog beter,fijn dat mem en heit zo`n mooie suite hebben gehad dat was een goed idee.
    Temeer dat je na zondag nu misschien wel die waterval kan vinden als je vrij bent.Ik moet vanavond naar Boelens waar ol Eel een revue opvoert,en daar hebben ze mij aangesteld als toneelmeester hahaha.
    Oma is nu naar een lezing, hoe je als ouderen met je ov.chipkaart om moet gaan,dan weten wij daar ook weer een beetje van.
    Verder gaat het hier wel weer z`n gangetje.Zaterdag 13 nov.
    dan komt Sinterklaas alweer in het dorp.Doe daar in het hotel maar net of je ook weer zwarte Piet bent en geef ze maar een pepernoot vinden ze vast wel leuk.
    Nou veel plezier en tot horens.Dikke kussen van oma en opa XXXXXXXXXXXX
    Doei Wichie.

  • 08 November 2010 - 08:45

    Pietginy@hotmail.com:

    hallo lief meisje
    even een kleine reactie uit bunne we hebben van heit en mem gehoord dat ze het heel gezellig hebben gehad ze hadden veel gezien en goed gegeten en geslapen en zijn weer goed en gezond terug gekomen
    vele kusjes en groetjes van opa en oma bunne

  • 16 November 2010 - 23:58

    Myrna:

    Nog 1,5 week en dan vlieg ik naar Monaco!!:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Daar gaan we weer.... Dit keer voor mijn eind stage van de hogere hotelschool in Leeuwarden! Hierbij houd ik jullie op de hoogte van alle perikelen in en rond Monaco/Cap D'ail en vooral het hoe en wat in het hotel 'Marriott La Porte de Monaco' Hope you will enjoy!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 13247

Voorgaande reizen:

02 September 2010 - 27 Juni 2011

Stage Monaco

29 Juli 2009 - 18 Januari 2010

Minors Afrika

15 Augustus 2007 - 06 Juni 2008

Stage Parijs

Landen bezocht: