Verveling, Kersttijd en rare gasten - Reisverslag uit Fontvieille, Monaco van Marloes Groenwold - WaarBenJij.nu Verveling, Kersttijd en rare gasten - Reisverslag uit Fontvieille, Monaco van Marloes Groenwold - WaarBenJij.nu

Verveling, Kersttijd en rare gasten

Door: Marloes Groenwold

Blijf op de hoogte en volg Marloes

23 December 2010 | Monaco, Fontvieille

Datum: 23.12.10
Locatie: Marriott La Porte de Monaco
Arrivals: 9
Departures: 19
Totaal aantal gasten in house: 13
Personeel receptie: 2
Personeel AYS: 1
Personeel Bagagist: 1
Aantal internet pagina's bekeken: Ontelbaar
Aantal spelletjes gespeeld: Ontelbaar

Conclusie: Niet erg veel te doen (lees: NIETS)

Tja, zo kom ik de maand december dus door. Internet afstruinen, spelletjes spelen en natuurlijk voor school aan de slag.
Het is echt super rustig in het hotel waardoor ik dus mooi de mogelijkheid heb om weer eens een verhaaltje te tikken.

Niet alleen in het hotel is het rustig, ook in Monaco zelf is het nog steeds rustig. Gelukkig is daar een beetje verandering in gekomen met de komst van de kerstmarkt in de haven. De haven van Monaco is nu omgetoverd tot een heus kerstdorp inclusief Gluhwein, Apfelstrudel en een echte ijsbaan!
Huh? een ijsbaan??
Ja dat zien jullie goed: een ijsbaan!!
Wat zomers wordt gebruikt als zwembad, is nu in gebruik als ijsbaan. Erg aparte gewaarwording omdat je ook nog steeds mensen ziet rondlopen in een korte broek. (Al wordt dit wel steeds minder ;)).
Deze letterlijk en figuurlijk doorgewinterde toeristen denken dat het aan de cote d'azur alleen maar warm is en lopen dus vrolijk in een korte broek rond. Slimmer zou zijn om eerst de weervoorspelling te bekijken voor vertrek want warm is het hier beslist niet. De winter is ook hier ingetreden en dat op wel een heel bijzondere manier namelijk...Sneeuw! Echte sneeuw! Niet erg veel, ik denk dat het ongeveer 5 minuten gesneeuwd heeft, maar toch, het was sneeuw.
Maar terug naar de kerstmarkt en de ijsbaan. Het is dus echt heel gezellig in de haven nu met al die kraampjes. Vooral heel veel eten en drinken. Niet slecht!

Goh wat had ik nog meer te vertellen. Ik had mn verhaaltje al getypt vanochtend, maar opeens was de helft weg en kan ik dus vanf hier opnieuw beginnen.
Achter mij zijn nu 2 mannen bezig met kabels aanleggen ofzo, snap het niet helemaal maar het is wel super onhandig omdat ik volgens hun in de weg sta, maar ergens anders kan ook niet want dan sta ik ook in de weg. Tja... Ga dan geen kabels aanleggen op een normale werkdag. Er moet toch iemand hier voor staan. Maffe fransen.

Wie ook erg apart zijn, zijn italiaanse gasten. Sociaal dat ze zijn, beginnen ze gewoon in het italiaans te praten in de veronderstellnig dat ik dat maar begrijp. Helaas voor hen, is dit dus niet het geval. Jammer.
Maargoed, ik ben ook de beroertste niet, ik wil best mijn best doen om een woordje italiaans mee te praten. En zo geschiedde het, dat ik nu een check in in het italiaans kan doen. Men moet dan niet verwachten dat ze een heel verhaal krijgen, dat gaat wat te ver. Maar de simpele dingen als kamernummers, zeezicht en roken of niet gaat me redelijk goed af (tenminste dat denk ik).

Als we het dan toch over nationaliteiten hebben, neem de nederlanders. Erg grappig.
Laat ik even een dialoog neerzetten van een niet zeldzame situatie.

Ik: Bonjour Monsieur ( natuurlijk begin in het frans)
Gast: Euh oui euh Bonjour, Parlez vous angais? (denk hierbij een flink accent)
Ik: Yes sir, how may I help you.
Gast: I have a reservation under the name of blablabla ( veel voorkomende nl naam)
Ik: Welkom Meneer
Gast: Huh, You speak dutch?
Ik: Jawel Meneer, vloeiend.
Gast: Huh ( snapt er niets van) Je spreekt wel heel goed nederlands, kom je soms uit nederland?
Ik: Jaaa
Gast: Ping(lampje gaat branden) Wat leuk!

Dit is de gemiddelde conversatie tussen mij en een nederlandse gast. Maar net zo vaak gebeurt het dat mijn naam me verraad want Marloes is nou niet bepaald een veel voorkomende naam in het buitenland.

Ondertussen zijn de kabelmannetjes nog steeds bezig en is hij wat aan het lullen waarvan ik de helft niet begrijp omdat het vaktermen zijn. Ik lach wel wat.
Ondertussen wacht ik ook nog steeds op mijn gasten die moeten uitchecken maar ze komen maar niet.

11.28 Zo, net even gegeten.Vieze pasta zonder saus. Nog steeds 10 departures te gaan, en dat in een half uur aangezien check out tijd 12.00 uur is.
Ah, volgens mij hebben de kabelmannetjes pauze want ze zijn er niet meer.

Had ik al verteld dat ik ben wezen snowboarden? Zo nee bij deze: Ik ben wezen snowboarden!!!!
Samen met huisgenootje/instructrice Charlotte en huisgenootje Christina hebben we de auto gepakt naar Isola 2000. Een wintersport plaatsje in de alpen op ongeveer 1.5 uur rijden vanaf Monaco. Natuurlijk ging de heenweg niet zeer soepel... Wat wil je met 3 meiden in 1 auto. Maar, 1 lekker band, 2 keer hulp van een knappe jongen later waren we dan toch op plaats van bestemming.
Ik kan er maar 1 ding over zeggen: SNOWBOARDEN IS SUPER LEUK!!


Nou, dat was het denk ik wel voor vandaag. Ga aar eens kijken of ik mezelf nuttig kan maken hier in het hotel.

  • 23 December 2010 - 11:28

    Oma En Opa:

    Hoi wichie,
    Wat is dit nou vervelend dat er niet veel is te doen,maar wat wil je ook het is winter.Je weet ook dat daar de sneeuw ook naar beneden valt en is het ook gewoon wit? Handige mensen die daar in korte broek lopen of zijn deze lieden afgehard.De kabelmannetjes zijn nu toch wel zover dat je er niet voor opzij hoeft te gaan,het zijn fransen natuurlijk.
    Goed dat je ook Nederlands kan spreken,ha ha.O ja dat snowboarden is natuurlijk super leuk. Jammer dat je je schaatsen niet hebt meegenomen .Oma en opa hebben weer rolletjes gebakken maar ja het wordt moeilijk om ze op te sturen en ik denk dat het alleen kruimels zullen zijn die aankomen.Ik vertel niet dat ze lekker zijn dat is niet eerlijk.En nog wat te bewaren voor als je terug bent gaat ook wat te ver. Volgend jaar beter hoop ik. Verder gaat het hier gewoon z`n gangetje met wel sneeuw al een maand lang.Ik wens jouw in ieder geval hele goede Kerstdagen en hoop dat het wat drukker wordt.
    Tot horens schrijvens Dikke kussen oma en opa.

  • 23 December 2010 - 17:04

    Fred En Martine:

    Hoi,
    altijd leuk om je verhalen te lezen!
    Hele fijne kerstdagen en een flitsend 2011... of liever gezegd: Joyeux Noel et Bonne annee.
    sorry moest eigenlijk "Buon Natale e felice Anno Nuovo!"zijn...
    Groetjes,

  • 23 December 2010 - 22:07

    Andre,Harmke,Erwin:

    Hey Marloes,

    Wat weer een leuk verhaal heb je geschreven. Misschien moet je een boek gaan schrijven, je hebt er wel tijd voor nu. En als je het net zo schrijft als deze verhalen, komt dat wel goed.
    En ehhhh even een berichtje voor opa en oma. Volgens mij gaat Yorien nog naar je toe, die kan toch wel een paar rolletjes meenemen in een trommeltje???? De smaak blijft gelijk, ook al zijn ze wat gebroken :).

    Fijne kerstdagen en we skypen binnenkort vast nog wel ff weer.

    Dikke kus van ons

  • 24 December 2010 - 08:50

    Dity:

    Hey meisje,
    Weer een super leuk verhaal! Harmke heeft gelijk wat betreft het schrijven van een boek(je). Ook wat de rolletjes betreft!!!
    Voor jou een rustige kerst, geniet met je collega's van de kerstdagen en hopelijk hebben ze een iets meer kerstding op het menu staan dan pasta zonder saus(saai). Wij hebben gisteren met Yorien en Steven een vervroegd kerstdiner gehad. Het was lekker en gezellig, volgens Yorien is een kerst zonder kerstdiner van mama geen kerst. Als ik dat verhaal van jou lees geldt dat ook voor jou. Nou volgend jaar misschien ook voor jou weer kerst met een diner thuis,tenzij je dan in Brazilie,Berlijn Aruba of Londen bivakkerd! We zien wel wat er in het nieuwe jaar op ons pad komt.
    Fijne laatste week van het jaar en we skypen weer!
    Dag schat!
    dikke kus mama

  • 24 December 2010 - 11:07

    Marloes Groenwold:

    Harmke wat een geniaal idee. Van de rolletjes dan. Dat boek dat weet ik niet hoor...
    En mama... Yorien heeft gelijk, geen kerst zonder mama's fameuze kerstdiner :D Ik zorg wel dat ik er ben volgend jaar :p
    Dus Opa en oma.... Yorien komt wel even langs met een trommeltje... hehehe

  • 24 December 2010 - 11:10

    Marloes Groenwold:

    Heh, zie nu net dat ik het onderste deel van het verhaal niet heb geplaatst.

    Ik wens jullie vanaf hier natuurlijk allemaal fijne kerstdagen en een top 2011!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Daar gaan we weer.... Dit keer voor mijn eind stage van de hogere hotelschool in Leeuwarden! Hierbij houd ik jullie op de hoogte van alle perikelen in en rond Monaco/Cap D'ail en vooral het hoe en wat in het hotel 'Marriott La Porte de Monaco' Hope you will enjoy!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 938
Totaal aantal bezoekers 13234

Voorgaande reizen:

02 September 2010 - 27 Juni 2011

Stage Monaco

29 Juli 2009 - 18 Januari 2010

Minors Afrika

15 Augustus 2007 - 06 Juni 2008

Stage Parijs

Landen bezocht: