Another fabulous week - Reisverslag uit Beausoleil, Frankrijk van Marloes Groenwold - WaarBenJij.nu Another fabulous week - Reisverslag uit Beausoleil, Frankrijk van Marloes Groenwold - WaarBenJij.nu

Another fabulous week

Door: Marloes Groenwold

Blijf op de hoogte en volg Marloes

23 September 2010 | Frankrijk, Beausoleil

Vrijdag 17.09.2010 ‘Le touriste’

Week 3 staat alweer voor de deur. 2 werkweken er al op zitten, 40 to go. Time flies when your having fun. Nu ik dit typ zit ik heerlijk in mijn nieuwe stoel die ik sinds gister heb bemachtigt. De stoel stond eerst op een andere kamer maar Charlotte en Gina waren er zat van en dumpten hem op de gang, waar hij de rest van de avond heeft gestaan. Omdat niemand hem wou hebben, heb ik hem naar mijn kamer gesleept en nu staat ie heerlijk voor het raam. Wel even een nieuwe look gegeven want hij zag eruit als een oudje. Wat ie waarschijnlijk ook is. Nu is hij donkerpaars en hij zit heeerlijk.
Over tot de orde van de dag….. deze dag stond geheel in het teken van ‘ de toerist’. Want…. Hoe kan ik mijn gasten iets aanraden in Monaco, zonder het zelf te hebben ervaren. Met deze gedachte in mijn hoofd, kwam ik vanochtend onderweg naar de supermarkt op het idee om de wisseling van de wacht bij het paleis de bekijken. Die boodschappen konden ook ’s middags wel. Snel Ruben ge-smst of hij ook mee wou, en zo stonden we met zijn tweeën(samen met veel andere toeristen) om 11.55 bij het paleis. Erg spectaculair was het niet, maar toch erg leuk om een keer mee te maken. Daarna toch maar even boodschapjes gedaan bij Carrefour en bij thuiskomst vroeg Charlotte of ik zin had om mee te gaan naar het Oceanographique museum. Dit is een groot aquarium, geopend door Prins Albert 1 zo rond 1900. Dit museum raden wij vaak aan bij gasten en dus is het wel zo leuk om het zelf te zien. Het museum zelf is erg groot en ook het aquarium is leuk. Helaas hadden zowel Charlotte als ik nogal hoge verwachtingen door ervaringen in andere aquaria (zij: Singapore, Ik: Kaapstad) hierdoor viel het een beetje tegen in vergelijking met de andere. Na het museum bezoek zijn we naar de Chocolaterie van Monaco geweest en hebben heerlijke chocotaart gehad! Hmmmm. Dat was het weer voor vandaag. Straks even een pizza in de oven gooien, sex and the city in de laptop en daarna lekker slapen voor weer een nieuwe week.

Zaterdag 18.09.2010 ‘comme une vrai receptioniste’

Vandaag was de dag dat ik eindelijk de hele dag voor mocht staan! Jeeej. Ze vertrouwen me vanaf nu goed genoeg om gasten in en uit te checken en hen te helpen door het doolhof hier genaamd Monaco. Gelukkig heb ik naar mijn weten geen fouten gemaakt vandaag, en zijn de gasten happy naar hun kamers dan wel de stad gegaan.
Ook wordt ik bij kleine beetjes steeds meer Française, heb vandaag mijn carte de fidelité aangeschaft bij de Carrefour. Dit is een soort van bonuskaart die je bij de AH hebt. :D
Morgen nog een laatste ochtendshift en dan over naar de avond diensten van 3 tot half 11. Spannend om weer nieuwe dingen te leren en met andere collega’s te werken.

Zondag 18.09.2010 ‘’Ssshhht’
Zondagen in Monaco zijn nogal verschillend dan de andere zes dagen van de week. Op zondag is er namelijk niemand op straat behalve die mensen die niet anders kunnen omdat ze naar hun werk moeten, ofwel aan het werk zijn. Je zou denken dat een toeristisch land als deze wel een aantal winkels open heeft, maar helaas. Zelfs de Carrefour is dicht. Voor diegenen die perse de boodschappen willen doen op zondag, is er 1 supermarkt in het hele land open. Dit klinkt natuurlijk wel erg dramatisch, maar als je je bedenkt dat Monaco net zo groot, zo niet kleiner, is dan Bunne , valt dit ook wel wat mee. Toch blijft het een raar feit dat de straten vooral ’s ochtends voornamelijk uitgestorven zijn.
Vandaag lekker mijn laatste ochtendshift gehad. Vanaf morgen draai ik avonddiensten maar misschien had ik dat al verteld. Erg rustige dag gehad( zondag…?) en dus weer veel achter de computer gezeten om weer nieuwe informatie te krijgen. nu wordt m’n hoofd nog groter door al die nieuwe hersencellen die nodig zijn om deze informatie op te slaan. Toch nog een aantal gasten in en uit gecheckt waaronder een aantal erg aardige Amerikanen die alles erg op prijs stellen( Oh thank you dear, That is sooooo nice of you).
Straks even lekker in de haven eten met Ruben en dan weer hup naar de maandag alweer.


Maandag 20.09.2010 ‘Nieuwe dingen’
Vandaag dan echt mijn eerste avonddienst. Lekker uitgeslapen tot 10 uur en daarna boodschapjes gedaan. De avond dienst begint om 3 uur dus om 14.20 waren Charlotte en ik onderweg. Om 3 uur begonnen we met de hand over en om half 4 is de ochtenddienst weg dus begint het allemaal echt. Weer een aantal nieuwe dingen geleerd zoals de checklist die afgewerkt moet worden. Verder is draait de avonddienst voornamelijk om het inchecken van de gasten en gasten de weg wijzen, reserveringen maken voor de taxi of restaurants etc…
Om half 11 waren we klaar en zijn we met een aantal collega’s nog wat gaan drinken bij ‘La Rascasse’ wat het franse woord voor schorpioenvis is. Erg aparte naam voor een bar. Was een erg gezellige avond/nacht. Helaas was op het eind een huisgenootje zo dronken dat ik haar met Michael (FO collega) naar boven heb moeten tillen terwijl zij sliep. Dit is niet erg fijn als je bedenkt dat we op de 1e verdieping wonen en dus 2 trappen omhoog moesten. Na een hoop gedoe is het allemaal gelukt en lag iedereen weer in zijn eigen bed.


Dinsdag 21.09.2010 ‘No comments’
Vandaag was een korte dag aangezien ik pas om half 1 wakker was. Iedereen was lekker moe en dus totaal niet fit. We waren allemaal dan ook erg blij dat het niet een erg drukke dag op het werk was ;)
Verder heb ik ook absuluut niets beleefd vandaag, afgezien van het feit dat we na het werk nog even McDonalds hebben gesnaaid. Hmmmmm



Woensdag 22.09.2010 ‘Nice’
Vandaag ben ik weer naar Nice geweest voor mijn bankpasje. Hopend dat ik niet weer voor niets was. De hoop zakte naarmate de man meer en meer lades opentrok met pasjes met geen van allen mijn naam erop. Gelukkig vond de beste man mijn pasje, en ben ik weer in het bezit van een franse bankrekening, met helaas nog geen geld erop. Verder een beetje rondgekeken in Nice en geluncht aan het strand. ’s Middags heb ik weer de toerist uitgehangen met Irina en Michael. Dit keer hebben we het treintje ‘monaco tours’ genomen compleet met koptelefoon met toerisistische informatie over Monaco. De tour duurde welgeteld 25 minuten en de informatie klopte niet echt met waar we waren en wat er werd verteld. Wel hebben we super veel lol gehad. Daarna wat gegeten met z’n drieën bij stars ’n bars. Nu weer thuis in mijn donkere kamer want het licht is stuk. Morgen maar even een nieuw peertje kopen.

Donderdag 23.09.2010 ‘Yachtshow’
Gister is de jaarlijkse Yachtshow begonnen hier in de haven van Monaco. Ruben en ik waren vandaag vrij, dus besloten we ook te gaan, aangezien het waarschijnlijk a once in a lifetime ervaring is. Geheel in stijl gekleed kregen we ons ticket en een tasje vol met informatie. Het leek wel wat op de huishoudbeurs met al die standjes en info dingetjes. Had niet verwacht dat het zo groot zou zijn. Meer dan 150 boten/jachten waren aangemeerd in onze haven om door bezoekers zoals wij bewonderd te worden. Helaas was het erg moeilijk om een boot van binnen te bezichtigen gezien het feit dat wij geen potentiële kopers waren. Erg jammer, maar zoveel centjes heb ik net niet. Wel nog even in de nieuwste duikboot gezeten, wat trouwens door een Nederlands bedrijf is gemaakt. Dit was tevens niet het enige Nederlandse bedrijf dat exposeerde op de show. Er was een halve hal bestemd voor Holland Yacht Industry. Overal in deze hal stonden vazen met tulpen en de Hollandse vlag. Ook heb ik stroopwafels gespot. Ik denk trouwens over de gehele show gemeten dat het percentage Hollanders meer dan 50 was. Heb meer Nederlands horen praten dan Frans of zelfs Engels. Niet verwacht, ik wist niet dat Nederland zo’n belangrijk land is in de jacht industrie.
Vanavond ga ik nog even wat drinken met Ruben, en nu eerst even boodschapjes doen. Morgen weer aan het werk in de avonddienst.

Liefs en gros bisous uit Monaco,

  • 24 September 2010 - 14:32

    Oma En Opa:

    hoi maagie,
    dit is geen frans maar wel drents.
    Wat heb je er weer een verhaal van gemaakt.
    Ik begrijp dat jij je er wel heel goed vermaakt daar in dat toeristisch Monaco houden zo.
    Zorg wel dat je je eigen benen en voeten onderhoud,ha ha.Dus carrefour is eingelijk de franse appie H.
    En in uit checken gaat je ook goed af begrijp ik.
    Hier gaat alles z`n gangetje, geweldig weer en nu en een paar mooie dagen.De piepers er uit gehaalt dus wij kunnen de winter weer tegemoet zien al waren ze wel heel vochtig.
    Verder geen schokkende gebeurtenissen.

    Heel veel liefs en dikke kussen van Oma en Opa,
    tot de volgende keer.
    Moi,XXXXXXXXXXXXXXXXXX


  • 25 September 2010 - 08:52

    Dity:

    Wauw lieverd wederom veel belevenissen! Weer genoten van je verhalen. Leuk, zo maken we toch een beetje deel uit van jouw leven daar.Het klinkt niet vevelend om daar te vertoeven. Eten en drinken op het strand ahhhhh lekkerrrrrrr! We hebben hier ook 3 mooie dagen gehad 20/22 graden, en terwijl ik dit type schijnt ook het zonnetje en valt het eens een keertje mee. De temperatuur komt hier uit op 16 graden, dat is jullie nachttemp., ik bedoel maar.We gaan hier nu echt de herfst in.
    Liefie ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden van je belevenissen door deze prachtige verslagen te schrijven.
    Veel liefs mama

  • 26 September 2010 - 16:44

    Pietginy@hotmail.com:

    lieve loesje
    wij hebben je verslag gelezen en krijgen de indruk dat je het heel goed naar de zin hebt
    je maakt daar meer mee als wij hier in bunne gelukkig
    wij wensen je nog vele leuke en leerzame dagen toe en wachten weer op het volgende verslag
    heel veel kusjes van opa en oma bunne

  • 27 September 2010 - 20:50

    André,Harmke.Erwin:

    Hey Marloes,

    Zo even al je verhalen gelezen van de afgelopen weken. Klinkt heel gezellig allemaal. We zijn blij dat je je zo vermaakt. Zal nu wat vaker je verhalen lezen en ook sneller berichtjes sturen. Je verhalen lezen is echt leuk.
    Dikke kus van ons alledrie uit Vries

  • 28 September 2010 - 13:39

    Myrna:

    Leuk verhaal weer!!!
    Moeten snel even weer bellen!

    Liefsss

  • 29 September 2010 - 20:59

    Jannes:

    He meid,fijn te lezen dat het je goed gaat.
    Zet,m op.
    Liefs Jannes XXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Daar gaan we weer.... Dit keer voor mijn eind stage van de hogere hotelschool in Leeuwarden! Hierbij houd ik jullie op de hoogte van alle perikelen in en rond Monaco/Cap D'ail en vooral het hoe en wat in het hotel 'Marriott La Porte de Monaco' Hope you will enjoy!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 13261

Voorgaande reizen:

02 September 2010 - 27 Juni 2011

Stage Monaco

29 Juli 2009 - 18 Januari 2010

Minors Afrika

15 Augustus 2007 - 06 Juni 2008

Stage Parijs

Landen bezocht: