Na regen komt zonneschijn... - Reisverslag uit Beausoleil, Frankrijk van Marloes Groenwold - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn... - Reisverslag uit Beausoleil, Frankrijk van Marloes Groenwold - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn...

Door: Marloes Groenwold

Blijf op de hoogte en volg Marloes

16 September 2010 | Frankrijk, Beausoleil

.. Lettrlijk genomen dan. Nog maar 2 weken in Monaco en al 2 fikse buien gehd inclusief onweer. De eerste keer lqg ik gelukkig te slapen maar de 2e keer was ik natuurlijk net vrij... Zul je net zien. Aangezien ik met Ruben had afgsproken, en gezien het feit dat ik geen mietje ben ntuurlijk :P, ben ik er maar doorgegaan. En wat schetst mijn verbazing... het is helemaal niet koud :O heel erg fijn. Nadat het ongeveer 2 uur had geregend kwam de eerste blauwe strook lucht alweer te voorschijn, en voor ik ht wist, was de hele lucht weer stralend blauw. I love Monaco!!
T is alweer even geleden dat ik iets getypt heb, en inmiddels heb ik ook al weer het nodige meegemaakt.
Inmiddels ben ik begonnen in de receptie van Marriott en heb ik al 2 werkweken achter de rug en nu ik dit typ, heb ik lekker weekend. Deze eerste twee weken heb ik vooral veel trainingen gehad omdat alles nieuw is en alles volgens de Marriott regels moet. Ik heb een training van 5 uur gehad om het reserveringssysteem te leren kennen en daarna mondelinge trainingen over hoe en wat in de receptie. Ik geloof dat ik inmiddels klaar ben met mn trainingen!!! Tussendoor sta ik ook af en toe voor om al die training in de praktijk te brengen, met als resultaat: 5 check-ins, 4 check-outs en vele gasten de weg door Monaco laten zien op de kaart. Gelukkig heb ik erg leuke collega`s die mij overal bij willen helpen. Ook het frans gaat steeds beter, al merk ik wel dat ik er echt nog wel in moet komen. Verder hebben we het best druk in het hotel want, bijna de hele tijd vol geboekt. Erg leuk om te zien dat er zoveel verschillende gasten komen. Voornamelijk veel Amerikanen en Italianen, maar heb ook al redelijk veel hollanders gespot, toch makkelijker om hen te helpen dan bijvoorbeeld een russisch vrouwtje die alleen russisch spreekt. Erg lastig aangezien ik die taal niet beheers ( dit tot haar grote frustratie). Gelukkig kan ze 3 cijfers in het engels (lees: handgebaren) en dat is haar kamernummer. tja.. daar heb ik vrij weinig aan als ik verder niet weet wat je wilt. Over gasten kan ik zo nog wel even doorgaan, maar ik doe liever niet aan privacy schending ;) en daar komt bij dat het dan een erg lang stuk wordt.
Vandaag ben ik naar Nice geweest voor bankzaken, maar Frankrijk zou Frankrijk niet zijn, als de boel nog niet geregeld is. Helaas kon ik mijn pasje dus niet ophalen. Dan maar wat rond gwandeld en lekker geluncht bij de zee. Morgen ook nog een dagje vrij maar moet nog even kijken wat er dan op de planning staat.
Volgende week woensdag en donderdag vrij en dan is het uber druk in Monaco want de jaarlijkse Yachtshow begint dan. Lekker grote bootjes kijken.
Volgens mij was dit het wel weer voor deze week. Kan momenteel geen juicy verhalen meer verzinnen.

Tot de volgende keer!!

Liefs van onder de stralende zon,

Marloes

  • 17 September 2010 - 10:37

    Jan:

    Hallo Loes, als het bij ons op een dag 2 uur heeft geregend komt daarna geen blauwe lucht maar nog een bui van rond de 22 uur. fijn dat jij het zo naar je zin hebt. We hebben vanochtend het vliegtuig geboekt en kommen 29 oktober naar je toe. kan ik mijn Frans ook even weer bijspijkeren. veel liefs, Jan

  • 17 September 2010 - 10:38

    Dity:

    Hey lieverd,
    Nou dit was weer fruitig genoeg hoor. Wat toch heerlijk als je zo sappig kunt schrijven. Ik denk na het lezen van je verhaal over de blauwe lucht en de temperatuur dat ik ook van Monaco houdt!!! Heerlijk en wij hier maar kleumen en met heel veel regen kampen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.Wij hebben een vliegreis besproken hoor dus we komen naar je toe eind oktober. Heerlijk!

    kus mama

  • 18 September 2010 - 13:46

    Oma En Opa:

    een hele goede dag.
    Fijn dat je weer wat schrijft daar uit monaco.
    Wat die regen betreft Jan heeft dat heel goed verwoord.
    Het is hier zowat elke dag wel nat.Maar verder gaat het hier wel goed .Na het corso dat een buitengewoon geweldig weer had, het kon niet beter is het hier een beetje gewoon geworden.
    We moeten natuurlijk wel bloemenplukken voor de andere corso`s in Nederland en de Rodermarkt.Die komt er ook alweer aan wat gaat het allemaal we kunnen het haast niet meer bijbenen op onze leeftijd ha ha.
    Wij kijken alweer uit naar jouw volgend verslag .Nog even dit de Prins trouwt 3 juli 2011.
    Nou meisje dit was het dan wel weer, doe goed je
    best en geniet er van.
    Veel liefs en dikke kussen van oma en opa.doeiii.

  • 19 September 2010 - 11:20

    Martine En Fred:

    Wat een leuk verslag. Ik ben erg jaloers op jullie 2en.. 9 oktober komen we voor een paar dagen. ik hoop dat we jou ook weer zullen zien!. ik lees dat je ouders later komen.. maar als je iets nodig hebt uit Nederland, laat het ons weten!
    veel plezier daar!

  • 20 September 2010 - 13:50

    Opa Piet En Oma Giny:

    lieve loesje
    mooi dat je het zo naar je zin hebt
    we hebben in je verslag gelezen dat alles naar wens verloopt
    we wachten maar weer af op je nieuw verslag en wensen je een plezierige
    en leerzame tijd toe
    groetjes en vele kusjes uit bunne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Daar gaan we weer.... Dit keer voor mijn eind stage van de hogere hotelschool in Leeuwarden! Hierbij houd ik jullie op de hoogte van alle perikelen in en rond Monaco/Cap D'ail en vooral het hoe en wat in het hotel 'Marriott La Porte de Monaco' Hope you will enjoy!

Actief sinds 11 Juli 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 13261

Voorgaande reizen:

02 September 2010 - 27 Juni 2011

Stage Monaco

29 Juli 2009 - 18 Januari 2010

Minors Afrika

15 Augustus 2007 - 06 Juni 2008

Stage Parijs

Landen bezocht: